Betingelser

Ved bedriftskjøp henviser vi til salgsbetingelser på dgb.no

Salgsbetingelser - Forbrukerkjøp

PRISER
Alle priser er oppgitt i norske kroner inkl. mva. Frakt kommer i tillegg til prisen. Les mer om dette under avsnittet om frakt. Vi forbeholder oss retten til å endre prisene uten varsel.

LEVERING
Alle ordre sendes neste virkedag. Om noen av varene ikke skulle være på lager, vil vi gi beskjed om dette. Normal forsendelsestid er 2–4 dager til adresser i Norge. Leveranser utenfor Norge må avtales nærmere.

BETALING – Visa eller Mastercard
Du kan benytte Visa eller Mastercard i nettbutikken vår. Beløpet reserveres når du plasserer ordren. Beløpet trekkes fra din konto når vi sender varene fra oss.

ORDRENS GYLDIGHET
En ordre er gyldig når ordrebekreftelse er mottatt. Ordrebekreftelse gis per e-post. Ved innlegging av en ordre er det underforstått at kunden godtar å følge våre kjøpsbetingelser. En ordre/bestilling er gyldig inntil varen er avbestilt eller vi skriftlig eller pr. e-post kansellerer ordren.

FRAKT
Vi sender våre varer med Posten/Bring. Frakt tilkommer ihht. valgt alternativ.

ANGRERETT
Private som kjøper en vare på internett har 14 dagers angrefrist i henhold til norsk lov. Varen skal da returneres i ubrukt tilstand, i original emballasje og uskadet. Husk at vi skal kunne selge den returnerte varen din som ny. Transportkostnadene tilfaller kunden ved retur (jf. Angrerettloven § 15 første ledd). NB! Varer som returneres til oss i postoppkrav eller “mottaker betaler frakt” vil ikke bli hentet. Returen må skje rekommandert eller i registrert postpakke. Angreskjema skal alltid fylles ut. Reklamasjonsrett etter kjøpslovens bestemmelser.

UAVHENTEDE LEVERANSER
Uavhentede varer som kommer i retur til oss vil bli oppbevart hos oss i påvente av at kunden tar kontakt. Deretter vil vi avtale med kunden hva vi skal gjøre for at han/hun skal få varen sin. Alle ekstra kostnader ved uavhentede pakker belastes kunden.

REKLAMASJON
Reklamasjon i henhold til forbrukerkjøpsloven.